בחירת חברת אחסון אתרים - בדגש על SEO

חברת אחסון לא בוחרים באופן אקראי, פשוט לא. חברת אחסון כדאי לבחור לפי השירות, התמיכה, מהירות השרתים וכו'. גם ניסיון של חברים עם החברה יכול לעזור! עם זאת, לא כולם יכולים לבחור חברת אחסון כך. מדובר באבל גדול, בעיקר לקהל מקדמי האתרים. למקדמים יש לא מעט דרישות, ולפעמים הם בעצמם לא יודעים כיצד לבחור בהתאם להן. לכן, במאמר נסביר כיצד לבחור חברת אחסון אתרים, בדגש על SEO (חברה שתתאים את עצמה ל־'שגעונות' של גוגל, אפשר לומר).

בחרו חכם או שלא תבחרו בכלל

דרך ראשונה – קבוצות פייסבוק

ראשית, ניכנס לאחת מקבוצות בניית האתרים ו/או אחסון, ונרשום את הביטוי: "המלצה לאחסון" בשורת החיפוש. כך כל הסיפור אמור להיראות:

כפי שניתן לראות בצילום המסך הבא, לא מעט אנשים יוצרים פוסטים ומבקשים המלצות לאחסונים.

יש פה המון מידע, אך אל דאגה. הכי חשוב: עבדו מסודר. צרו טבלה ב־Excel והציגו את חברות האחסון השונות, ומה שהן מציעות, לצד הגורמים בהם תרצו להתחשב.

*הערה: אל דאגה, תמיד תוכלו לראות בפיד הפייסבוק שלכם מישהו שמחפש חברת אחסון.
לא חסרים כאלה, סמכו עלינו! 😊

דרך שניה – אתר Host Advice

באתר זה, מסתתרות מאות חברות אחסון: חברות טובות וגרועות. הביקורות באתר עוברות בדיקות סינון קפדניות, במטרה 'לעלות' על מתחזים. משמע, מה שתראו שם, ברוב מוחלט של המקרים, אמיתי ולא ממומן.

באתר תוכלו לראות מהם מחירי החבילות, הביקורות, פרמטרים אחרים וציון החברה המשוקלל.
לכל הגורמים הללו עשויה להיות השפעה גדולה על בחירתכם. האתר מועיל במיוחד למתחילים בתחום, אשר רק רוצים לבחור חברה אמינה, שתלווה אותם לאורך הדרך.

דרך שלישית – בדקו היכן מאוחסנים המתחרים ואנשי הדיגיטל

תוכלו לבדוק בקלות, בעזרת ה־CMD, היכן מאוחסן אתר כלשהו (עם כתובת ה־IP). מלבד מהדרך זו, ישנם כלים ייחודיים אחרים שפותחו בדיוק לבדיקות כאלו.

אז למה בודקים את זה בכלל? טוב, הסיבה ברורה. הדשא של השכן תמיד ירוק יותר, תמיד ישנו מתחרה שמתעלה עליכם בכמעט כל נתון, מבחינת האתר. ובכנות, למי לא יצא לשאול פעם / פעמיים: "וואו, איזה אתר מהיר! איפה הוא מאוחסן לכל הרוחות?!". ובכן, כתשובה בדיוק לשאלה הזו בודקים את העניין כך.

אופציה נוספת למציאת אחסון המתחרה

היכנסו לאתר Who.is. רשמו בשדה החיפוש את הדומיין שתרצו לבדוק. לאחר טעינה קצרצרה, ייחשפו בפניכם פרטים שונים, ביניהם שמות השרת/ים (nserver), שדי עונים לנו על השאלה. לרוב, שמות השרתים כוללים את שם חברת האחסון (עניינים של מיתוג). אז איך כל זה נראה? בדיוק ככה:

למה חשוב לשים לב כשבוחרים?

כשאנו בוחרים בחברת אחסון, למעשה, מדובר בבחירת חבילה שהחברה הכינה, לפי דרישות שוק מקובלות. החבילות מתחלקות לפי: נפח האחסון, התעבורה \ נפחי הגלישה, מספר האתרים, וכמובן, סוג ממשק הניהול (לעיתים, לחברות יש יותר מאחד כזה!). חשוב מאוד לבחור חבילה שתתאים לנו כמו כפפה ליד.

אז, איך נדע באיזו חבילה לבחור? במידה והאתר אוחסן בחברה אחרת לפני כן, הציגו את הנתון בפני החברה החדשה. כך, באמצעות מחקר מטעם החברה, היא תוכל להתאים חבילה שתתאים לכם 'בול'. אם אתם מעלים בדעתכם אפשרות לחריגה עתידית, שווה לציין גם את זה – אולי החברה תגיע למסקנה שיש להתאים לכם חבילה אחרת.

שטח אחסון: במילים אחרות: הנפח שהאתר שלכם יזדקק לו. הקבצים, התמונות, וגם הרחבות המערכת – כל אלו תופסים מקום. שטח האחסון מהווה בסיס לכל חבילה, ומומלץ להחליט עליו בתבונה.


תעבורה חודשית: התעבורה, כמות הגולשים ש־'יעברו' באתר. לרוב, חברות האחסון די נדיבות בחלק הזה – כך שאין כל-כך צורך לדאוג. למעשה, החברה מתאימה את כמות התעבורה ומכפילה אותה פי 2 משטח האחסון. בעניין הזה, אפשר לומר שאתם מכוסים. 😊

מספר האתרים הנתמכים: במידה ורכשתם חבילת אחסון, אפשרות זו איננה רלוונטית. אולם, אלו שרכשו שירות ריסיילר מקבלים כמות אתרים מוגבלת. כמה? לרוב בין 2-10. ככל שיותר אתרים ייכללו בחבילה, כך מחירה יעלה.

בקצרה: אם אתם בוחרים בריסיילר, ודאו שכמות האתרים לא נמוכה מדי. התחשבו הן במצב הנוכחי והן בעתיד הקרוב.

אז, הבנו מהן הדרכים החכמות והיעילות ביותר לבחירת חברת אחסון. כמו כן, למדנו, ספציפית, על מה לשים דגש בבחירה. כעת, הגיע השלב לדון בדגשי ה־SEO, אשר חברות האחסון שנבחר חייבות לעמוד בהם.

דגשי SEO – כל בעל אתר ומקדם חייבים להכיר אותם

הדגשים הללו נלקחו מ־10 שנות ניסיון בתחום קידום האתרים. אנו רק מציעים לכם ליישם, אך תוכלו לבחור גם שלא ליישמם. להלן הדגשים:

IP: אחד מדגשי ה־SEO הוותיקים שעדיין רלוונטיים, גם ב־2019, הוא ה־IP. אייפי מסוג A-Class ייתן לכם את שקט נפשי, בייחוד אם אתם מקדמי אתרים. המון חברות גדולות משתמשות כיום ב־IP A-Class, ולא סתם.

מהירות האחסון: דגש נוסף וחשוב מאוד – מהירות השרתים. כיצד אתרכם מאוחסן? דרייב פשוט, SSD? שימוש באחסון מסוג SSD 'יקפיץ', בערך, פי 5 את מהירות השרתים. כתוצאה מכך, גם מהירות האתר תעלה. חשוב לבחור בחברה שנושא המהירות בחשיבות עליונה אצלה.

ממשק ייעודי: ממשק ייעודי לייעול תהליכי האתר. מה אמור להיות בו? טוב, כלי SEO שיעזרו בניהול האתר והחבילה לדוגמה. אצל חברת uPress, למשל, לא חסרים דברים כאלו: התקנת תעודות SSL בקליק, שינוי IP בקליק ועוד. נכון, זהו איננו פרמטר של SEO, אך הוא בהחלט עשוי לסייע בקידום. חוץ מזה, מדובר בנוחות, גורם חשוב לא פחות, נכון?

תעודות SSL: לידיעתכם, תעודות SSL חשובות מאוד לקידום האורגני. יתרה מכך, הן מספקות רושם מקצועי בהרבה ללקוחות שמרגישים מוגנים, מאובטחים .ואבטחה? טוב, היא חשובה מתמיד כיום. העדיפו תמיד חברה המספקת התקנת תעודות SSL בכמה שלבים פשוטים.

שטח אחסון: במילים אחרות: הנפח שהאתר שלכם יזדקק לו. הקבצים, התמונות, וגם הרחבות המערכת – כל אלו תופסים מקום. שטח האחסון מהווה בסיס לכל חבילה, ומומלץ להחליט עליו בתבונה.

תעבורה חודשית: התעבורה, כמות הגולשים ש־'יעברו' באתר. לרוב, חברות האחסון די נדיבות בחלק הזה – כך שאין כל-כך צורך לדאוג. למעשה, החברה מתאימה את כמות התעבורה ומכפילה אותה פי 2 משטח האחסון. בעניין הזה, אפשר לומר שאתם מכוסים. 😊

מספר האתרים הנתמכים: במידה ורכשתם חבילת אחסון, אפשרות זו איננה רלוונטית. אולם, אלו שרכשו שירות ריסיילר מקבלים כמות אתרים מוגבלת. כמה? לרוב בין 2-10. ככל שיותר אתרים ייכללו בחבילה, כך מחירה יעלה.

בקצרה: אם אתם בוחרים בריסיילר, ודאו שכמות האתרים לא נמוכה מדי. התחשבו הן במצב הנוכחי והן בעתיד הקרוב.

אז, הבנו מהן הדרכים החכמות והיעילות ביותר לבחירת חברת אחסון. כמו כן, למדנו, ספציפית, על מה לשים דגש בבחירה. כעת, הגיע השלב לדון בדגשי ה־SEO, אשר חברות האחסון שנבחר חייבות לעמוד בהם.

מחזיקים בכמות אתרים גדולה? התשובה הגורלית

תוצאות ומחקרים שונים בנושא מעידות כי הבדל בין אתרים הוא טוב. הבדל? טוב, שוני ברמת שמות שרתים (nserver, זוכרים?), IP, מיקום השרת ועוד. לרוב, חברת אחסון בודדת לא תציע את כל אלו. לכן, הפתרון הפשוט ביותר הוא אחסון בכמה חברות שונות. מבולבלים? טוב, נדבר במספרים. נניח ויש לנו 60 אתרים. במקרה כזה, נמקם כל 20 אתרים תחת אחסון שונה.

ובכל זאת, האם תוכלו להמליץ על חברות אחסון מניסיון? אנחנו כבר פה...

ובכן, כמובן. לאחר שנים רבות בתחום, צברנו ניסיון עם שלל חברות אחסון. להלן שתי חברות מעולות, שבאמת 'שיחקו אותה' לאחרונה:

  1. uPress: יופרס מציעה שלל חבילות אחסון. נכון, החבילות לא תמיד זולות, אך לרוב שוות כל אגורה. קודם כל, האחסון מהיר. בנוסף לכך, יופרס תמיד מפתחת בתוספים חדישים. יתר על כן, יופרס מתפארת בממשק עם אינספור כלים שימושיים למפתחי, בעלי ומקדמי אתרים. התרשמנו.

  2. VANGUS: אחת מן החברות שהפתיעו אותנו השנה. החברה מציעה שלל כלים במערכת הניהול, ופיצול לצד דומיינים וצד לקוח (לסדר). הפאנל ידידותי למשתמש, נוח וכולל המון 'קיצורי דרך' שחוסכים זמן יקר.

לסיכום – מה היה לנו כאן?

בחירת חברה לאחסון אתר היא בדיוק כמו בחירת בנקאי בבנק. מדובר בצעד חשוב, ואסור להקל בו ראש. חשוב מאוד שתבחרו בצורה הנכונה. היו מודעים לכל הפרמטרים השונים, בעיקר בתחום ה־SEO. למה הדגש הוא על תחום ה־SEO? טוב, כאשר גוגל 'משגעת' אותנו כפי שקורה היום, תמיד עדיף להיות צעד אחד קדימה.

השתדלנו לפרט, ככל הניתן, אודות תהליך בחירת חברת האחסון. אפילו קיבלתם כמה המלצות ודגשים. ובכן, מה עוד נשאר לאחל? בהצלחה.